about vaccination????

    • Anonymous
      February 27, 2007 at 3:36 pm

      hello , my name is aurélie. I’m french,then sorry for my poor english!!! my daughter, who is 6, has a gbs since 01/01/2007. my question is: what do you think about vaccinations and relapse’s risks????
      A friend tells me that lots of relapse’s case are causing by vaccinations. In france (like other countries I think!!) vaccinations are obligatory, but I don’t want expose my daughter at a new gbs.
      I don’t know what I should do!!!
      thanks for yours answers, and more a time , excuse my very bad langage!!!!
      aurélie

    • Anonymous
      February 27, 2007 at 9:53 pm

      aurelie,

      it’s your call. the odds of a relapse are low, but if the odds go against you, you could be in big trouble. many here avoid these kind of shots including me. take care. be well.

      gene gbs 8-99
      in numbers there is strength

    • Anonymous
      March 14, 2007 at 1:49 pm

      Aurelie, :confused:

      Sorry that I have not answered sooner, but as my recovery improves I tend not to use the forum as much.

      You are right to be concerned about your daughter, and the doctors may not be as troubled as you. Some of the vaccines have had the mercury removed, however, some still have aluminum or formaldahyde in them. You may be able to refuse on religious grounds or have your pediatrician limit the number of vaccines she gets. Some are very important and others are not.

      I’ll keep my fingers crossed that her GBS is a one-time event and that you never have to go through this again.

    • Anonymous
      March 19, 2007 at 4:36 pm

      thank tou for your nice answer. today my daughter feel good. she begin to stand up and to walk.:D
      I saw the neuro. He told me that he want stop all the shots for 1 year, and after that, we will continue all the vaccines. He told me that ther is never link prooved between gbs and vaccines, but I’don’t realy agree with him. my family doctor told me: “you should continue the shots!!!it’s more important to be vaccined than she has a new gbs!!!!!!!!!”:eek:
      I think he doesn’t know what is this disease….:confused:

    • Anonymous
      March 19, 2007 at 5:27 pm

      Bonjour Aurelie. J’ai demande on mon (Neurologist) A propos les vaccinations pour les Hépatites A et B . Si je voulais aller aux paye chaude elle me disait oui mes plus tard and ma appelle et laissé un message sure ma machine a répondre que ci j’avais le choix sais mieux si je les prenne pas. Elle s’avais que j’ai eux mon CIDP peut être parce que j’ai eux mon “flu shot”. Sais ta décision pour faire. Elle a tu eux son GBS parce que elle a eux une vaccination ?

      Ses un decision difficile

      Sue

    • Anonymous
      March 22, 2007 at 6:37 am

      [QUOTE=suewatters1]Bonjour Aurelie. J’ai demande on mon (Neurologist) A propos les vaccinations pour les Hépatites A et B . Si je voulais aller aux paye chaude elle me disait oui mes plus tard and ma appelle et laissé un message sure ma machine a répondre que ci j’avais le choix sais mieux si je les prenne pas. Elle s’avais que j’ai eux mon CIDP peut être parce que j’ai eux mon “flu shot”. Sais ta décision pour faire. Elle a tu eux son GBS parce que elle a eux une vaccination ?

      Ses un decision difficile

      Sue[/QUOTE]
      bonjour sue!! non elle a eu le gbs suite à une angine, mais elle a beaucoup de rappels de vaccins à faire bientot. J ai tres peur qu’ elle fasse une rechute, et donc je ne veux pas faire n’importe quoi.En plus beaucoup de vaccins sont obligatoire pour l’école, le sport…et même pour plus tard, si elle decide de travailler dans le milieu médical , elle doit etre vaccinée. Ce n ‘est pas facile de prendre la bonne décision! mais pour l’instant, elle n’aura pas de rappel pendant un an quoiqu’il arrive!
      Pour l’instant elle récupère très bien et tres vite! elle remarche presque, n’a plus aucune douleur, et n’a plus de médicaments.elle est retournée a l’ecole.Sa vie redevient la meme qu avant le gbs, et la notre aussi d’ailleurs!!!
      j’espere que tu vas bien , et que tu tiens le coup!
      a bientot
      aurélie